Alla inlägg den 18 september 2008

Av Elin Lindholm - 18 september 2008 08:37

Jag har aldrig träffat min handledare som jag har under APUn (jag har sett na på bussen tidigare eftersom hon hoppar av i Nedansjö, men jag har aldig haft nått å göra med na), men jag har ringt henne varje dag för att berätta hur det ligger till, så hon inte tror att jag skiter i allt. Och fy ratingen va människan är underbar. Nog för att man hör andra människor i sin omgivning som säger "Lär dig slappna av & tänk inte så mycket." Men menar alla det dom säger? Eller är det sättet dom säger det på som har såå stor roll? Ja tonläget & tiden man tar sig till & prata med någon som har det besvärligt, känns värmande. 

Den här människan skulle börja sin lektion när jag ringde, men hon sa att det va ok att vi pratade, det va första pluset- Hon var villig att lyssna på mig. Andra pluset som kändes som en lättnad var när hon sa "Slappna av, tänk på dig själv. Gå upp på biblioteket & låna en skiva med avslappning. Tänk på dig själv & känn absolut ingen press."

Det enda jag fick ur mig va "Gud va gullig du är.."

Det är såå sant. Och just det att hon tog sig tid & prata med mig, värmde.


Det behövs fler positiva människor här i världen, som verkligen tar sig tid & lyssna. Och lite ego måste man vara, till en viss gräns.


Nu ska jag moisa ner mig i sängen & se The number 23 på pysslings dator. Avslappning.

bye

Av Elin Lindholm - 18 september 2008 07:07

Jag är så himla glad att jag har 3systrar, alla tre är olika & jag tycker om att lyssna på deras funderaringar osv. Dom kommer alltid med kloka ord & jag känner att jag förstår dem så jäkla bra.

Och det är ju såklart jätte bra & ha 2 brorsor också, men dom är ju guys & dom förstår sig inte på flickor..

Äldsta syrran Christine pratar jag sällan med, men när vi pratar så känns allt lättre på nå vis.. Jag kan prata om vad som helt med na. Därför borde jag prata med dig mer, Kicki! Så fort vi fixat hemtelefon eller så fort jag fixat cam & mikrofon, kan vi surra :)

Vi pratade igår & jag blir så glad när vi pratar eftersom vi är så lika :)

(Men jag vet inte om jag blir lika sur som Kicki när jag inte fått mat? :p)


Sen så har jag ju Emma Dilemma i Falun. Hon gåre också å prata om allt med, vi är också lika. Inte bara till sätter utan även till utseendet. Eller ja, Emma har väl aldrig betett sig som en morsa, vilket jag har gjort (säger dom 2minsta syskonen iaf) så på det viset är vi olika, det händer att vi tänker olika på saker & ting, men inget är ju såklart fel. Felsteg gör vi allihopa, men det finns ingen som är lika stark som Emma. Även om ni inte tycker det, så tycker jag iaf att hon är så jäkla klok. Varför inte skriva en bok, Emma? Det är alltid lika roligt att läsa din blogg, det finns ingen ärligare bloggare än du. Jag läser aldrig nå falskt där, jag ser ljust på allt du skriver eftersom du skriver så himlarns bra på att skriva, man vill läsa om allt du skrivit 2ggr.

Och jag skrattar inte så gott med någon som jag gör när jag är med dig, alltid lika medryckande skratt :) Jag älskart din ärlighet och power! ;p


Sen så äre ju Linda Binda :) Enbart tok i hennes liv, det ständiga jucket på benet är ju en klassiker så fort man kommer & hälar på. haha :p Och såklart så kan jag prata om allt med henne också, men vi är dock inte så lika. Eller jo, lika är vi ju, men inte lika lika som jag är med tex Emma & Kicki. Linda är ju mamma, vilket gör mycket. Ni vet mammarollen =)


haha det roliga med Emma är nog när hon ringer. Jag kan nog hennes "ring-och-prat-tider" utan itill :p Halv 9 på kvällen är en utav tiderna, då är hon påväg hem från jobbet :p

Iofs, hon babblar oftast på om sitt medan jag sitter vid datorn eller städar & enbart säger "ja,nej, vet ej" :p Jag tror faktiskt inte hon vill ha nå svar på sina funderingar, bara prata om det.


Jag skulle ju på APU  idag. Jag hade bestämt mig för å gå. Men jag får inte ens i mig A-fil & magen skriker, och tänk om jag får en skitattack där (vilket jag kommer få senare) jag kan inte åka nånstans när jag mår så här illa, jag känner att jag inte kan vara trevliga mot barn just nu..

Christian glömde bort att hämta tabletterna, så jag & mamma ska åka till Fränsta senare idag.


Jag måste försöka trycka i mig nått, uäsch..


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards