Alla inlägg den 5 september 2008

Av Elin Lindholm - 5 september 2008 17:21

Igår efter skolan kom pyssling & hämtade mig, vi for & fixade en sak till bilen, sen blåste vi ut till Birsta :)


Vi skulle kika efter en säng som vi ville ha.  När vi gick igenom hyll-avdelningen hittade vi en tvbänk som vi båda föll för & skulle ha. Så då plockte vi ihop grejer till den & begav vidare till sängavdelningen. Vi valde säng efter vikt osv. och hittade en jätte skön resårbotten + bäddmadrass. När vi skulle beställa & skicka en order sa vi också vilken sängstomme vi ville ha. (Den som jag velat ha sen den kom in i sortimentet) Men tror ni att den fanns kvar? Nej, den va nyligen urplockad ur sortimenet.. Åh va less jag blev. Men vi hittade en annan fin stomme i svart stål.   Åh gud så nöjd vi båda blev :)

Den kommer hem hit måndag den 15sep. Så vi hinner få rummet tapetserat :) Jag längtar som en tok tills den kommer!


Och badrummet ska vi inte renovera förns efter jul. Christians farbror hade fullt upp fram till jul, men efter det så har han lovat att hjälpa oss :)

Det ska också bli spännande!


Och en till rolig sak är att svärmora ringde idag & ville dra med mig på ridskola varje torsdag framöve =) Och dyrt vare inte heller!

Och gruppen va inte stor, vilket också känns skönt :)

Så nästa torsdag ska jag testa & se om jag vill fortsätta. Det känns skoj iaf! :)


Nu måste jag städa. Det ser förjävligt ut här.

Hej så länge! 

Av Elin Lindholm - 5 september 2008 17:19

Jag älskar dig hjärtat

Av Elin Lindholm - 5 september 2008 17:05

5september, syster Emma fyller år & jag har fått tant röd på beskök. Den ratingens käringa ä så jäkla besvärlig! Jag drömmer att hon kommer & det gör ont, sen vaknar jag & inser att hon faktiskt kommit för att stanna 1vecka..

Så jag ska dras med hennes misshandel i 3-4dagar, sen så slutar hon förhoppningsvis att misshandla mig, men stannar nog 2-3dagar till efter misshandeln..

Jag ringde på VC, åsså ringde dom upp. En studentläkare eller vad man säger frågade vad jag hade problem med & jag sa att tant röd va på besök & skulle behöva nå vrål-piller..

"Jag fick en spruta en gång, det va det bästa jag fått. Och förra månaden fick jag tre suppar. Men supparna hjälpte inte."


"Jag ska prata med min handledare & se vad han säger. Jag ringer upp dig snart.."

Det gick 10min åsså ringer hon "Doktorn säger att det är stolspillret som gäller."

"Jamen, det hjälper ju inte.. Jag låg ju 2½dag trots att jag tagit supparna"

"Man kan inte avgöra att det hjälper om man bara har testat 3suppar."

"Nehe.. .? Men det hjälpte ju inte i vilket fall som helst!"

"Men man kan inte avgöra om det hjälper efter 3 suppar."

Jag kände att dessto mer hon sa nått, dessto mer kokade jag.

"Jag ringe upp när jag pratat med doktorn."


10min senare ringer Björn Jonsson upp.

"Har du testat att ta dem där 2pillren med en snaps?"

"Öh, nej..?"

"Egentligen får väl inte jag som läkare råda till det, men det brukar hjälpa med en rejäl snaps."

"Nej.. Men jag har ju druckit alkohol när jag haft mensvärk förut, men då har jag ju bara mått mer illa.."

"Ok, men jag skriver ut det till dig. Åsså testar du det jag sa."



Dumhuvve. Och han ska vara läkare..

Hädan efter blir Bodil jag ska prata med. Den där tjommen är ju vrickad. Han lyssnar ju aldrig!

Jag hoppas att han är borta där ifrån när jag fått barn.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards