Alla inlägg under maj 2008

Av Elin Lindholm - 30 maj 2008 23:56

Sån vill jag köpa!

Följde med Frida & Johan till Gimsjön för att Johan skulle provköra hans kompis vattenskoter. Sen så körde Frida, å då ville jag åka med. Åh fy fan va kul det va!! Jag har aldrig sett en vatteskoter på nära håll, typ på Baywatch å nån enstaka på Stöde sjön. Men helt plötsligt satt jag på en! :) As grymt! haha


Nu är jag hemma, ska snart sova. Imorn klocka halv 11 står Pöppis här ute på gårn å vråltutar, sen så åker vi dit å stojar på ett x-antal timmar! Ska bli rikigt skoj eftersom det va 2-3år sen jag va där sist.


Pappa hade grillat jätte gott kött å grönsalladen hade mamma lyckats med =) Mums fillebabba!


Btw, jag va ner å kikade på herrmatchen med pappa & Kenneth förut. Stöde vann med 4-1 mot Selånger. Det va rikigt länge sen jag kikade på en fotbollsmatch öve huvud taget. Ska jag vara ärilg så är jag sugen att börja igen.. Men om tiden finge räcka till! =/


Å förresten gott folk, ni som bloggar kan väl lägga till nån bild ibland också. Det blir så tråkigt att läsa om det inte är nån bild med!

Å vars ä mina kommentarer, förut fick jag iaf 4-5kommentarer i veckan. Men nu äre ingen som kommenterar! =/


Det va nån som skrek på övevåninga, jag gatt se ette va det va..




Det va sänga!

Christian <3

Over and Out /Elin

Av Elin Lindholm - 30 maj 2008 18:56

Missade 10.55bussen till stan idag. Och Stödebussen går ju så himla ofta! (?)

Hade komme för sent om jag åkt med morsan etersom dem åkte sent..


Så jag, mamma & pappa va ner & hälsade på hos Linda & Eunice idag. Mona va också där. Jag tog med mig Eunice ner på konsum & inhandlade en glass till henne, å påväg ner till konsum i Nacksta så ser hon den där pojkstatyn vid Vinkeltået. Och då gick na fram å röck han i snoppen & skrattade. haha Tok fia!


Jätte nöjd! :) =/


När vi kom tillbaks va Lindas brasiljanska granne, Maria, där med sin onge. Och då sa hon till mamma & pekade på mig: "Hon är så fin!" :)

Och det roliga är att jag tycker att hon är så fin, ni vet brasiljanska tjejer-dem ser så fräsch ut :) Men även dem fina säger att andra är fin, man tror att dem ska ha så bra självförtroende.. Men det är aldig fel å höra att jag är fin :)


Sen blåste vi iväg till Coop i birsta å inhandlade en massa käk.

Å nu är vi hemma, jag cyklade från tågstationen eftersom jag lämnat min cykel där igår, väl hemma dammsög jag litte å sen så kom Anneli & Kennteth. Nu ska vi käka grillat å pärsallad. Mums!

Ette maten blire herrmatch!


Imorn ska jag på Boda borg med klassen.. eller ja, klassen, vi får väl se hure ä med stadsborna, om dem tar sig dit. Oftast när min klass säger att dem kommer, så kommer bara hälften, om ens det! =/ Det är synd.. Men jag håller tummarna för att alla kommer imorn! =)


Å Som sagt, imornkväll äre BONDFEST! Men först äre grillning i Munkan med Angelica & hennes gäng. :)


Hej så länge!

Av Elin Lindholm - 30 maj 2008 10:59

Jag kom å tänka på när jag & Emma(syrran va liten). Vi satt barnvakt till Jessica Höglund väldigt mycket när vi va kring 9års ålder, dem bodde i huset mittemot oss. Så på morgonen när vi vaknade så gick vi direkt dit eller så kom Jessica hit. Det va så mysigt att vara där hemma hos Ingela & Robban på helgerna, för dem bjöd hem folk nästan varje helg. Och innan gästerna kom va bara jag eller bara Emma eller bägge då där, åh det va så himla mysigt å avslappnande när Ingela spelade dansbandsmusik. Och självklart så gick hon & nynnade med i texten eller nått å det va också en sak som va speciell. :)

Först sov man ner Jessica å sen va man med Robin & hans kompisar på sånna dagar. Det va skit skoj! =)

Sen så började Ingela fippla med blommorna i garaget och jag & Emma fick vara med & plantera väldigt ofta. När garaget blev för litet fick hon tag på ett stort växthus i Ede, så på regninga & trista dagar va vi där & grejade. Det va så himla kul!

Sen så öppnade hon affärn, Grenen.

Sen så växte jag & Emma upp, och tiden till att gå & leka med Jessica fanns inte.. Jag önskar jag kunde avvara en dag till Jessica nån dag. När hon ser en kommer hon fram & kramar en & står & surrar om allt mellan himmel & jord =) Lilla söta blonda Jessica, det kommer hon alltid förbli.


Idag äre kanon väder!!

Klocka 8 imorse vare 14,7grader varmt ute! Och nu äre 25!! ;)


Tjing!

Christian <3 



Av Elin Lindholm - 29 maj 2008 21:18

Ja hua! Idag har jag fått färg! Underbart skönt äre & fräsch känner jag mig! =)


Pöppis hämtade mig, vi for öve till Ubbe, hämtade Johan & promenerade ner på Grillen för att käka mjukglass. Turrturr-duvorna hade lite glasskrig:



Sen så vare ombytta roller, Johan red av Frida:


Proppar! ;)


Fridas stil på föttran ;p åså foppatofflan på! ;)


Sen så måste jag få fråga avre ä för fel på en del folk! En del måste käka blängsylta till middag varje dag! Hua..


När vi tog en promenad så sa Frida såhär: "Gud va Stöde är fint ändå.. Titta skogen och vattnet. Det är så fint här. Dem som bor i stan skrattar när man säger att man kommer från Stöde, men om dem visste vad fint det är här så skulle dem flytta hit."

Och det stämmer så ratingens bra! Det är riktigt fint här! Så Stöde kommer jag aldrig flytta ifrån helt! Stadsborna som aldrig ha fått andas in ren & frisk luft frånskogen.

Nej, jag trivs så himla bra här. Det som är lite synd är att alla andra vet mer om en, än vad man själv gör.


Hur som haver, känns som jjag ligger efetr i plugg.

Frida skällde ut en lärare idag(mi mentor). Och det va så himla bra att hon gjorde det! Men frågan ä om hon tog åt sig. (Det gällde ett prov.)


Nu ska jag kila.

Imorn blir lugnt tror ja. Ingen fest iaf, eller inget festande.

Jag saknar Dig älskling.. Snart äre 8juni! Wiii!


Å snart åker vil till Sthlm.

Btw gott folk, min skallebank är borta nu. Jag tog fram min "Betty" (bettskena) i måndags. Så jag sover med den, å nu har jag inge ont i hövve alls. Skönt!


JAG BLEV GODKÄND PÅ DEN SKRIFTLIGA DELEN PÅ NATIONELLA!! En utav "måste-göra-stenarna" i magen släppte.

Imorn ska jag ta listening and writing delen. Jag hoppas på ett G, det vore såå himla skönt!!!


Nu ska jag cykla öve till Anneli & Kenneth å spela tärning med dem åså mamsi & papsi.

Hörs hej

Av Elin Lindholm - 29 maj 2008 17:28

I helgen blire bondfest i Brattås, The Errols ska dit!

Har redan sett dem live på Fjongstock -06. Kung att få se dem igen!

Först ska jag, Frida & ev. Ida, upp till Munkan & grilla för att Angelica fyller år, sen drar vi ner till Stöde :) Det ska bli rikigt skoj! Får se om det blir nyktert eller inte.


Igår klev jag upp vid 11, duschade & tjoade på sen så hämtade Frida mig åså for vi till Loböle till hennes mormor. Och allas mor&farmödrar ska trycka i en än massa mat hele tin! Tror inte vi gjorde nå annat än å åt. haha Jodå, vi pluggade också.


När jag kom hem käkade vi middag, det blev en asgod sallad made by me! Sen vare jobb på ICA. Det va bauta mysche varor, vi hann nästan inte göra ngt alls.

När jag kom hem gjorde jag så lite som möjligt på så lång tid som möjligt, jag ljuger om jag skriver att jag pluggade.


Imorse tog jag 09.15 bussen in till skolan. Mötte upp faster & kusin. Fick en jätte fin gul/orange ros av dem. (18års present). Sen tog vi en fika på Café Charm, ette det gick vi upp på JC för att jag skulle vara smakråd till faster, hon köpte 2 klänningar.

Sen va vi ner på Indiska å sen skilldes vi åt, jag gick på HM och inhandlade en blöt eyeliner & hårborttagningskräm. Sen upp på skolan, hade ingen lektion.. åkte ner på stan å solade med Pöppis å Simpa å sen tog vi 14.4bussen hem.


Väl hemma har jag käkat tonfiskssallad idag igen! Är frälst i sallad nu, spec. ananasen ;)


Nu ska jag ut å sola elle göra nån nytta.


Njut av denna låt! :

Jag älskar dig Christian <3 



Av Elin Lindholm - 28 maj 2008 00:44

haha nu på en gång skulle jag vilja ha barn! Dem är så ratingens gó! :)


Titta här:



Av Elin Lindholm - 28 maj 2008 00:04

Men låt bli å läs det ifall det inte duger.

Av Elin Lindholm - 27 maj 2008 22:42

Ja tänk om man vore det! Men jag är glad för att jag är Student 2009 :)

Jag & Carro hade som sagt möte med LS3 i måndags. Vi skulle höra med dem om hur de vill att vi ska klä deras vagn på studenten. Dem gav oss en massa förslag åsåsen tågade vi ut därifrån med en massa idéer om hur vi ska klä deras vagn! Det kommer bli skit bra! :)


Sen så kom mor & far & hämtade mig & Simpa. Åså for vi hem till Stöde. Åh nu vet jag (och Simpa) vem jag är lik ang. mitt skiteri! HAHA MAMMA! När vi satte oss i bilen så hade hon hittat ett skitställe på IKEA. haha Bra toalett att ha om man blir akutskitnödig, den ligger liksom lite avskiljt!haha Det måste låta helt sjukt! Men nu vet ni att det finns en "skittoa" på IKEA också.  höhö

(Förlåt mamma, men jag var tvungen att berätta.)

Sen har jag fått mina "snusktankar" från pappa, han är brutal med alla fula ord fitta,kuk, fucking mfl. HAHA ;)


Nog om det, när jag kom hem käkade jag rester från gårdagen då vi hade käkat pärgratäng & grillat! Men det är aldrig gott att käka rester!

Sen bar det iväg på vik.möte på sjukhemmet där jag ska befinna mig i sommar! Detblev ett långt möte, 4timmar! Menom jag inte missfördtod det så skulle vi skriva upp det för att få betalt. Och det är ju postiv, ifall jag inte missuppfattade det hela! =)

Jag tror att det kommer bli roligt till somarn, roliga människor man ska jobba med. Känner nästan alla, enbart Stödebor som man nångång har träffat eller hejjat på. Och det är ju huvudsaken om man ska trivas! :)


När jag kom hem spelade jag & pappa Wii. Vi tävlade å sköt prick  ;) As skoj! Jätte nöjd med spelet.

Sen fick jag avbryta speladet pga min skallebank. Trodde jag skulle svimne elle nå. Kunde inte somna på en gång heller,låg & tänkte på pyssling.. Hatar att sova själv, men man måste ju pga pengarna. Konstigt nog så äre dom som styr ens liv.. Men du ska veta det älskling, jag saknar dig jätte mycket!


Idag vaknade jag vid halv 11, stånkade på här hemma å sen så åkte jag till stan med mor, far & Lasse. Va upp till Bibbi på sjukan å sen blåste vi ut till IKEA för att mamma skulle inhandla nå rosa vinglas som va vrål fina & på REA!


Sen åkte vi hem å käkade raggmunkar! Gott sörrö! Självklart vare lingonsylt till!

Vid halv 8 kom Pöppis (Frida) hit. Vi for öve till hennes faster å pojkvän m. barn & kikade på deras renovering av kök & badrum! Ojoj va snyggt det va! Dem gör om minst 1 ggr/år. Men nu hoppas jag att dem behåller den här renoveringen ett tag till. Det va jätte snyggt! Dem är så frän som vågar testa också, bordrar osv. JÄTTE FINT! Det är bra att man får lite förslag ifall man nån gång skulle vilja renovera en kåk eller nå ;)


Sen blev det mjukglass på grillen. Det var första gången sen Björns öppnade grillen som jag käkade en mjukglass där. Vill inte stödja han!Va inte så värst gott med glass heller.. bortkastade pengar!


Och en sak kan jag inte förstå.. hur fan kan regler ändras så dramatiskt på ett år? Ibland kan man ju gå upp i limningen. Hatar när man säger en sak till en person & året där på då äre andra regler. Kom inte å tro att det inte ska stå "förbjuda" grejer på rummet här öppe framöve! För får man ha andra "förbjudna" saker då ska man få det jag menar också. Jag blir så less! Om jag ändå kunde skita i vad ni sa nån gång, å köra mitt eget race. Nu har jag åldern inne iaf!!

Nej, jag känner mig faktiskt ledsen & besviken pga det. Även om jag är 18 & MOGEN för min ålder så ska jag ställa till med jävulskap jag också, åså ska jag göra om dem helg efter helg efter helg. Nej, egentligen är jag inte en sån, men på ren tjur kan jag tänka mig att vara en sån, bara för att få se eran reaktion nu idag. usch!


Än en gång skriver jag om mina beskymmer, men det gör jag enbart för att jag vet att ni läser det. Ni behöver inte försvara er eller ta åt er, men nu ha jag skreve det iaf. Och det va skönt att släppa  klumpratingen!

(Och ni som inte tycker att min blogg är intressant, ge fan i å läs!) Nu fick jag det sagt åh!


Nu ska jag borsta tändran å gå till sängs.

Ledig imorn! Bajs skönt!

Jobb imornkväll.. Men förhoppningsvis äre lite varor.


Btw, fick mitt schema inför sommarjobbet på sjukhemmet igår.

Behåller varuplockningningen på ica, tjänar 10 spänn mer i timmen där. Men det ska bli skönt att få testa nå helt nytt!


Jag känner mig lite smått irriterad. Hmpf!


Go´natt mä er!

Christian <3 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards