Alla inlägg under juli 2008

Av Elin Lindholm - 31 juli 2008 11:10

Nu har jag sagt, enda sen mamma & pappa for, att jag måste städa huset.. Men det har jag inte gjort. Jag har iaf kommit så långt att jag dämt mattorna å lagt dom i en IKEApåse så mamma bara kan tvätta dom i stan hos Linda när mams & paps har flyttat. Jag har tvättat badrumsmattorna & alla andra små mattor. Dem är bara ivägen när dom häran ska flytta så därför packade jag undan dom! Så nu har jag dammsugningen & torkning av golven kvar. Men det är inte bara..

Mammas JÄTTE FINA Petunier hade fått bladlöss, trodde jag.. (Grannens petunier likaså) Så då sa mamma att jag sklulle spruta på såpa blandat med vatten.. Vilket jag är ånger att jag gjorde, för dan efter va mammas fina ROSA blommor brunspräckliga!!  Så nu ser dom dö ut, men det är dom inte.. Dom är bara fula. Så jag måste rensa dom där blommorna.. Förresten så tror vi inte att det är bladlöss, utan bara knott som fstnat. Eftersom Petunier är kladdiga så fastnar dom där.. Men jag är ingen florist, men jag försöker vara ibland ;p


Sen så är jag så jäkla GLAD!! För imorn kommer Pyssling hem :) Gosknopp! Egentligen skulle han komma hem på Måndag, men då är hans chef så snäll å släpper hem honom, lillebror & Erik Odhner 3dagar tidigare! :D Gissa om jag är glad =) Då behöver jag bara sova ensam EN natt till!! Wiiii! Fy vilken lättnad :)


På dan på lördag blire marknad här i Stöde :) Sen så jobbar jag 17-21 här på hemmet =)


Nu ska jag fortsätta jobba, har vare vaken sen 05.45 Är helt slut nu..

Jag jobbar 07-14 imorn också. Skönt att få sluta tidigt, då blir inte dan förstörd =)


Dags att Ta ansvar, som min kära sambo säger stup i kvarten ;p


Av Elin Lindholm - 30 juli 2008 11:24

idag jobbar jag hela dan.. Först 7-14 på hemmet, sedan 16.30-19.00 på ica.

Tärt som fan.


Internet la av hemma igår.. det dök upp nån fråga så jag ringde brorsan som kan allt om datorer, så då sa han vad jag skulle trycka på å då löste det sig.. Trodde jag. Jag behövde inloggningsuppgifterna till Bahnhof. Drygt som tusan! Ska försöka hitta dem bland mor & fars alla papper..


hej så länge!

Av Elin Lindholm - 29 juli 2008 11:50

Nu sticker jag & Margona å badar på Sandgrundet :) Man står inte ut i den här värmen, men om man svalkar av sig i sjön så är allt på topp! Jag älskar när vädret är så här :) Den enda som fattas på sandstranden är min stora kärlek.. Vi får ta oss ett dopp när du kommer hem, babe!


Hej så länge! 

Av Elin Lindholm - 28 juli 2008 23:03

Ni som funderar på at permanenta er, gör det inte.

Jag är ånger som tusan & skulle behöva en frisör här på studs!

Jag vill ha mitt raka, långa "trista" hår tillbaka. Jag vill kunna göra slinger/färga när jag vill & hur jag vill..

Uscha, nu har jag iaf testat, och det måste man göra (iaf jag) för att veta vilken frilla man trivs bäst i.

Av Elin Lindholm - 28 juli 2008 22:49

Precis vad det är nu..


Jag saknar mamma å pappa så jag håller på dö. Dem sa att dem saknade mig också, dem har sån ratingens hemlängtan. Stackars dom..

Men på måndg kommer dom äntligen hem :) Likaså min stora kärlek :)


Nu ska jag sova snart. Jag vill, men vill inte..

Gud så ensamt det är, men på ett vis äre skönt å.

Ledig imorn :) Jobbar onsdag 7-14/15 på hemmet och 16.30-19.00 på efm.

Jobbar torsdag 7-14

Jobbar fredag 7-14

Ledig lördag

Jobbar 12-15 på söndag

Och på måndag kommer pappa, mamma & pyssling hem :) iiiih!!! Jag längtar! ;)


Dags att kika ette nå fina tapeter på nån sida här på internet, snart smäller det ;p


Gonatt mä er! =) 

Av Elin Lindholm - 27 juli 2008 18:15

Bara för att jag njöt av det härliga vädret blev det pissväder.. Vi hann iaf bada 3timmar :) Nu ska vi städa ihop här hos emma, och jag ska packa ihop mina kläder för imorn 08.32 går mitt tåg hem. Skönt och komma hem :) Jag hoppas att fia kommer ner nått i veckan, å sen så ska jag försöka få tid att vara med Margona också :) Blir nog en ridtur, hoppas jag :) Christian är i danmark med jonken och odhner å jobbar. Nästa vecka är vi husägare :-D iiih! Det känns super kul och jätte bra! :) städ.se.nu

Av Elin Lindholm - 26 juli 2008 23:10

Idag har vi varit på leksand sommarland. Vi har haft jätte mysigt, men jag har saknat christian.. Och jag har saknat mamma, pappa och lillebror. Jag har varit på leksand sommarland 3ggr förut (4ggr med men här gången) och jag har alltid haft "den lilla familjen" (vi 3små barn + mor & far). Så den här gången vare tomt.. Men vi har haft strålande sol idag, precis vad vi hade beställt! :) Jag har blivit brun som tusan, tycker jag själv. Skönt, äntligen känner man sig sommarfräsch :) Vi har badat 3dagar i rad, och imorn blir nog 4dan :) As härligt! Om ni bara visste hur mycket vi har rört på oss under den här semestern, känns skit bra att man rört på sig lite extra :) Ska fortsätta se på filmen djurkyrkogården nu :) Åker hem på måndagmorgon.. Jag saknar dig älskling.. Och jag saknar mamma och pappa som en tok! Nog för mig, bye

Av Elin Lindholm - 23 juli 2008 23:56

Idag har mamma & pappa varit gifta i 20 år. Det är väldigt många år, & jag hoppas attt det blir många mer :)

Det roliga med den här dagen är att pappas första barn (Emma) har namnsdag på bröllopsdagen =)

Just nu glassar mor & far på en båt i Egypten med 2 kompisar. Dem har det jätte bra i Egypten. 40grader i skuggan.. ;) Dem lär vara kol svarta när dem kommer hem! Avis så in i ratingen ä ja.

Men dem är väl värd 2veckors semester :)


Jag älskar er. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards