Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Systrar

Av Elin Lindholm - 18 september 2008 07:07

Jag är så himla glad att jag har 3systrar, alla tre är olika & jag tycker om att lyssna på deras funderaringar osv. Dom kommer alltid med kloka ord & jag känner att jag förstår dem så jäkla bra.

Och det är ju såklart jätte bra & ha 2 brorsor också, men dom är ju guys & dom förstår sig inte på flickor..

Äldsta syrran Christine pratar jag sällan med, men när vi pratar så känns allt lättre på nå vis.. Jag kan prata om vad som helt med na. Därför borde jag prata med dig mer, Kicki! Så fort vi fixat hemtelefon eller så fort jag fixat cam & mikrofon, kan vi surra :)

Vi pratade igår & jag blir så glad när vi pratar eftersom vi är så lika :)

(Men jag vet inte om jag blir lika sur som Kicki när jag inte fått mat? :p)


Sen så har jag ju Emma Dilemma i Falun. Hon gåre också å prata om allt med, vi är också lika. Inte bara till sätter utan även till utseendet. Eller ja, Emma har väl aldrig betett sig som en morsa, vilket jag har gjort (säger dom 2minsta syskonen iaf) så på det viset är vi olika, det händer att vi tänker olika på saker & ting, men inget är ju såklart fel. Felsteg gör vi allihopa, men det finns ingen som är lika stark som Emma. Även om ni inte tycker det, så tycker jag iaf att hon är så jäkla klok. Varför inte skriva en bok, Emma? Det är alltid lika roligt att läsa din blogg, det finns ingen ärligare bloggare än du. Jag läser aldrig nå falskt där, jag ser ljust på allt du skriver eftersom du skriver så himlarns bra på att skriva, man vill läsa om allt du skrivit 2ggr.

Och jag skrattar inte så gott med någon som jag gör när jag är med dig, alltid lika medryckande skratt :) Jag älskart din ärlighet och power! ;p


Sen så äre ju Linda Binda :) Enbart tok i hennes liv, det ständiga jucket på benet är ju en klassiker så fort man kommer & hälar på. haha :p Och såklart så kan jag prata om allt med henne också, men vi är dock inte så lika. Eller jo, lika är vi ju, men inte lika lika som jag är med tex Emma & Kicki. Linda är ju mamma, vilket gör mycket. Ni vet mammarollen =)


haha det roliga med Emma är nog när hon ringer. Jag kan nog hennes "ring-och-prat-tider" utan itill :p Halv 9 på kvällen är en utav tiderna, då är hon påväg hem från jobbet :p

Iofs, hon babblar oftast på om sitt medan jag sitter vid datorn eller städar & enbart säger "ja,nej, vet ej" :p Jag tror faktiskt inte hon vill ha nå svar på sina funderingar, bara prata om det.


Jag skulle ju på APU  idag. Jag hade bestämt mig för å gå. Men jag får inte ens i mig A-fil & magen skriker, och tänk om jag får en skitattack där (vilket jag kommer få senare) jag kan inte åka nånstans när jag mår så här illa, jag känner att jag inte kan vara trevliga mot barn just nu..

Christian glömde bort att hämta tabletterna, så jag & mamma ska åka till Fränsta senare idag.


Jag måste försöka trycka i mig nått, uäsch..


 
 
Ingen bild

mamsen

18 september 2008 10:57

Jag blir så glad när jag läser om din kärlek till dina systrar, att jag gråter! Du skriver lika ärligt o rakt som Emma, men på ett annat vis. Du lilla Elin som har så mycket funderingar om livet o allt. Men, det var den finaste kärleksförklaring jag läst! Älskar dig så mycket snuttan!!

 
Elin

Elin

19 september 2008 13:42

mä =) tack mamma, jag älskar dig också! :)

http://pelin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kicki

19 september 2008 21:39

o jag alskar er bada jag med. du skriver sa fint elin. fortsatt att skriva. jag tycker om att lasa bade din och emmas blogg. o jag blir val inte grinig utan mat? haha....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Lindholm - 25 september 2008 22:04

Ja nu byter jag också blogg :) Jag skaffade egentligen en ny i början av september, men Mikal kopierade min presentationstext som jag hade här på bloggagratis och la in den som presentation på den förra, så därför har jag inte "kommit ut" med den än....

Tvn

Av Elin Lindholm - 24 september 2008 22:20

Äntligen har den kommit! =) Men jag tror att vi måste åka in med den på elgiganten, det är en liten prick nere i högra hörnet, som om skärmen fått sig en smäll/kommit i kontakt med magnet. Ja, jag vet inte.. Sen så är det stor skillnad på Plasma & LC...

Jul

Av Elin Lindholm - 23 september 2008 22:16

Jag längtar faktiskt =)   http://www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php ...

Av Elin Lindholm - 23 september 2008 22:00

Tro det eller ej, men jag har betsällt julgardiner, redan nu kanske många tycker, men tänk om dom inte finns kvar när jag ska betsälla framöve? Fick 2mönstrade & 2 röda panelgardiner för 159;- Jag kan inte påstå att det är en summa att diskutera. Jag...

Av Elin Lindholm - 23 september 2008 11:14

Uscha, jag hatar att drömma att Christian är med en annan tjej. Men jag måste berätta om det, annars går det i uppfyllelse. Alla drömmar som man inte vill ska bli sann, dom ska man prata om. Så drömmer jag om pengar osv. då berättar jag inget. =) Nej...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards