Alla inlägg under november 2007

Av Elin Lindholm - 12 november 2007 18:28

Ja, där va jag idag ja!

Glömde tala om för han att jag inte tål penicillinet "Kåvepenin", så när jag & mammi skulle hämta ut mina piller å vi upptäckte att det va just det han hade skreve ut blev det bara en suck! Men det löste sig.. Så vi for å käkade en dagens på Bykrogen. Otroligt bra salladsbord. Synd att de inte har trvlig personal, syftar inte på ägarn, utan tjejen i kassan. Jäla pöppa! Gott mä mat iaf! Tack för maten, mamma!


Sen bar det iväg hem, vi städade av gårn. Cyklar å möbler osv. Så nu äre fint!

Mamma ställde in min cykel först & längst in lekstugan, trots att det är jag som komma behöva cykeln först av oss alla här hemma! Men hon lovade att HON skulle ta ut den till våren! Så vi får väl se. Det är är mitt bevis!


Tro om jag ska städa kåken nu.. Behöver egentligen göra läxorna. Men jag har fan ingen ro i kroppen. har egentligen inte ro till att göra nått eftersom jag ligger efter så in i helvete med skolan!! =/ har inte krafterna att ta tag i skolarbetena heller.. Miss Mongo här då.


Grattis Camilla på 18årsdan! :)


6 dagar kvar idag ;P Jag tok längtar tills jag får snooza & nafsa dig på halsen älskling!


Hans ögon får mina ben att skaka -Lovely ;)




Av Elin Lindholm - 11 november 2007 17:55

Grattis pappa! =) Synd att du inte är hemma, annars hade du fått en bamsekram! Världens bästa pappa!


Vaknade vid 11 idag. Orkade inte duscha & det ångrade jag när jag klev innanför dörrarna på jobbet klocka 12. Håret va bångstyrigt-(vet inte hur det stavas), så jag hädde i en kräm som ska vara bra för håret, men som jag vet är dålig. Å när jag kom in på ica upptäckte jag att det såg ut som jag hade doppat håret i en balja med olja! Håret såg du himla fett ut! Uffa, inte min hårdag idag.. Lånade angelicas gummisnodd å satte upp håret, men det såg ju såklart fett ut ändå.. Men det gick ju iaf. Äh, nån dag kan man väl få vara smutsig ;P Mycket varor idag & mycket varor på städningen, så vi jobbade 40min övertid. hoho Pengarpengar! =)


När vi hade fikat å allt va klart kom mamma, så vi handlade lite. Å ette det åkte vi till moster Bibbi & Lasse. Där serverades smörgåstårta som kusin Lena hade gjort- Mumsig middag! Träffade kusin Johan, hans fru å deras pojke Ozzy som har blivit såå himla stor. Han va ca halvåret när jag träffade honom sist, å nu är han 6.-snart 7år. Herregud va fort det går! Kusinbarn Zofie va också där,- Hon växer som tusan hon också! :)

Sen fick jag svårt att andas, nästäppa å dålig luft(varmt & äckligt) går inte ihop.. Så vi åkte hem. Jag satte mig här en sväng, sen spelade jag en bricka på min bingolott, men vann inget. Efter bingospelandet satte jag mig här igen, kikade på resor till Norge. Letade som tusan efter nå billigt flyg + tåg. Men fy ratingen va dyrt det ska vara att åka på en resa till Norge då! Den billigaste resan blev 2374;- =/ Räknade & donade, jag ringde tom. SJ:s kundtjänst för att rådfråga om en resa. Men allt detta i onödan. ;P Christian hade bestämt sig för att komma hem 1v. tidigare! Åh jag blev så glad när han sa det, lite paff eftersom jag tänkte åka ner till han.. =) Men sikket mys det blir då då! Drygt 2v. bestående av mys å kärlek! :)


Så förhudligen ska vi fira hans 20årsdag på den dag han fyller år.18Nov  Men vad ska man hitta på i present då?? Jag skulle uppskatta några tips! :)


Efter att ha pratat 52min mobil till Norge, såg jag & mamma på tv.Vi gav upp tvtittande vid 2. haha  Vi borstade gaddarna å mammala sig i sin säng å jag skulle gå ut till mitt rum. Men så började vi att brottas. haha Hon är stark må du tro! Om hon inte hade fibron(fibromyalgi) så skulle na va ännu starkare! ;P haha Det va roligt iaf! Å när vi hade gett upp å jag skulle gå till sängs så skrämde hon mig för andar & spöken, så då hällde jag lite vatten i hennes säng ;P Ja hua, det va mer tok än så! Tokkäringa! =)


Somnade vid halv 3, tror ja..

Jag räknar ner dagarna tills du kommer hem darlo! Idag äre 7dagar kvar ;P

bye 

Av Elin Lindholm - 10 november 2007 17:00

Idag när väckarklockan på mobilen ringde, tröck jag på snooze. Men efter nio minuter ringde den igen, & jag gjorde samma sak igen- Snooze. Jag höll nog på sådär med 4-5 ringningar. Men jag blev så ratingens less att bli avbruten i mitt sovande så jag tröck på "stäng av" knappen. -Skönt tänkte jag & vände mig om och kröp längre inunder täcket. Efter 2timmar vaknade jag slumpmässigt, å tur va väl det, klockratingen va 13.06 Så hela dan hade gått tyckte jag.. Men det är väl lika bra att kliva upp ändå. Jag gick på toa, spottade å fräste å trodde att jag skulle spy pga förkylningen.. förlåt, men kan ni förstå vilket helvete det är att ha problem med bihålorna?

 

Jag tänkte dammsuga hela huset idag.. Men det va jag för sjuk för, orkar inte springa med slangen i händerna hela efm. ;D Så jag tog det bara lugnt..

 

Mamma fick en lysande idé, att vi skulle gå på bio.- Solstorm! Så vi tog mä oss kära syster Linda å åkte på bio. Sagt å gjort.

hah Linda & mamsi härmade mig när jag skrattade- De lät faktiskt som mig, skratt blandat mä grin i rösten. haha Fick lite magträning då eftersom det blev så mycke skratt =)

 

Jao, Solstorm va bra. Lite invecklat, men den va bra ändå. Hon ä ju så himla snygg Izabella Scorupco! Perfekt i mina ögon.. Men kanske inte i hennes egna ögon. Persbrandt är en gubbe. Han har en "gubbkropp", jag kan faktiskt inte säga att han är snygg.- Men han ä en skyratingens bra skådespelare!

Efter bion åkte vi hem till Linda å drack kaffe, åså kom Mona ner. Sen bar det av raka vägen hem.


Btw, jag är jättetacksam att Magda ställde upp & jobbade för mig idag. :) 


Å nu blire sömn..  

Av Elin Lindholm - 9 november 2007 12:11

(12.11)

Jao. stan nu med mammi. Uppdaterar sen..



----------------------------------------------------------------------------------

22.02 

Hemkommen nu. Appropå ordet hemkommen, jämt när jag övn.kör säger mamma "Bättre hemkommen & omkörd än  omkommen & bortförd".-Så sant!


Va å hälsade på svärmor också, kul att träffa henne. Men det såg inte så skönt ut med den där halskragen.. Hon får morfin var fjärde timme, "lillknarkarn". -Sånt ska man inte skämta om, men jag va tvungen. Vi köpte med oss en påse med marshmallow's som jag vet att hon älskar =) Hon uppskattade att vi kom dit, & det värmde att hon skrev så!

Efter besöket hos svärmora trodde jag att vi skulle käka middag, men ikke då. -Då skulle mamma ut på siba å titta efter en skrivare(som vanligt slutar allt elektriskt att fungera här hemma) Men så upptäckte vi att elgiganten hade flyttrea, så vi svängade in dit isf. Vi hittade ingen skrivare med allt vi ville ha, så vi gick vidare.. Men inte vill jag påstå att det va så mycket billigare på nått :S Jag träffade Mörten(Martin) iaf, klasskamrat. Vi snakkade på å han visade mig en massa saker som hade sålts billigt osåvidare. Kul att träffa han :)


När vi hade spenderat 30min inne på elgiganten, bestämde vi oss för att käka. Mamma ville på Donken & jag på cupolen å käka pizza. ;D Som vanligt fick jag som jag ville ;) När vi gick in på restaurangen, upptäckte vi att dom hade slutat mä pizza.. Så då stegade vi ut därifrån, omätta ;) Vi gick in på nån möbelaffär som ligger breve restaurangen, kikade bara på en massa soffor osv. Ratingen va jag längtar tills jag & Christian flyttar! Inreda å hela bibban =)


Det blev en "hampa" på Donken, gott vare. Sen gick vi in på ÖoB en säng, å sist men inte minst- Vi rullade hela vägen hem till Stöde efter den här dagen!

Nej nu ska jag krypa till kojs, ännu en kväll utan Christian.. =/

Tjoflöjt!

Av Elin Lindholm - 8 november 2007 19:20

Idag vaknade jag vid 8. Mamma höll på stöka på, hon skulle köra ner bilen till Åke som skulle byta däck på Mercan. Jag kunde inte somna om, så jag klev upp. Det va lite "hallihallå", lögner är inte bra. Men nu äre bra, som tur ä =)


Jag somnade till vid 11tiden å vaknade vid 12. Sen gick jag upp till mamma som satt framför tv:n.. Jag slog på en kanal där en pappa & en unge skulle "rädda en lever" som låg i en box. Levern skulle lillebrorsan ha..  Fattade inte så värst mycket eftersom jag började se i slutet av filmen. Hur som haver, det jag ville berätta om den där filmen var om "Haglet" som föll. haha Nog med att jag har hört att det kan hagla stora isbollar, men hallå- Om dom kunde göra så att det såg verklighetstroget.. Jag fick iaf skratta.

Jag bytte kanal, och där började min älsklingsfilm- "Drömmarnas värld."  Jag såg kanske 30min av den, sen ringde Emma & hon ville ha hjälp att hitta till Swedbank i Falun. Å sen ville mamma att jag skulle fika mä henne, Anneelie & Hans. Så det blev inge mer filmtittande.


Vid 4tiden gick vi ner till Åke för att hämta bilen. Åh Herregud vilken skillnad det är på sommar&vinterdäck! Sen beställde vi pizza.. När jag gick ner & hämtade pizzan sa käringa som stod i kassan att ena pizzan hade bleve bränd, men att dom höll på att göra en ny. Ja va bra tänkte jag. Jag satte mig ner på en stol å väntade "Varsågod" hörde man käringa säga. Jag tog pizzorna(Fick även mä den brända pizzan). När jag kom hem blev jag stört besviken! " 2pizzor va brända & hårda, medan 1 va "riktig". Så jag vill inte påstå att jag blev mätt.. Ratingens pizzeria!

Vi käkade pizzorna uppe framför tv:n. Å tront på fan att Glamour gick på tv400 eller vilken kanal det va.. Hualuga! Dom grinar å återförenas om vartannat! "Vi vill göra allt för dig. Vi älskar dig" hahaha Vilket liv.. Jag kom på en sak nu. Anledningen till att jag aldrig kikar på tv kan ju bero på att det bara är sånn där skit. Tänk om jag fick styra & bestämma vad som skulle visas på tv.. Då skulle det enbart vara Prison Break på varenda kanal! ;)

Btw, I´m still sick..


Nej nu ska jag sova!

Tjing! 

Av Elin Lindholm - 7 november 2007 10:45

Godmorning!

Idag vaknade jag av att ögan rann å jag kunde inte se ett jota! När jag kollade mig i spegeln va jag knallröd.. Så nu har jag väl åkt på en ögoninflammation + bihåle inflammation. Jag tog febran igår, men nån sån hade jag ikke! Anledningen till att jag jämt åker på bihåleinfl. beror nog på att jag tagit bort halsmandlarna för 1½år sen.. Innan jag hade opererat bort dom hade jag halsfluss stup i kvarten. Men nu har jag sällan ont i halsen, dessvärre besvär med bihålen. Har dock aldrig vare med om nå problem med ögan när jag är sjuk. Orkar inte vara sjuk.. Egentligen skulle jag inte sitta här, utan helst ligga inne på rummet, med lampan släckt & hövve önde täcket! Men den ron ha jag inte! Tänkte skriva klart här, sen tänker jag klä på mig å gå öve på ICA (friskluft) å kolla om det finns kortisonfria näsdroppar. Annars komme jag att råka ut för näsblod om jag använder vanliga näsdroppar nå mera.. Hua! Vilket tjat om att vara sjuk.. Men det är jobbigt vill jag lova! Så himla typsikt att jag skulle bli sjuk sista veckan på APU:n. Men känner jag mig inte piggare imorn eller på fredag så att jag kan gå till dagiset, får jag åka in till veckan & avsluta iställetför.. Nog pratat om att vara sjuk!


Nästa vecka har jag lov! Hela ratingens vecka ska jag bara njuta av friheten! Tänkte åka ner å hälsa på syster Emma i Falun också! Det skulle vara skönt å åka iväg & bara slappa & umgås med henne. + Åka lastbil till na! =)

Men jag måste nog jobba med skolarbete också.. =/ Helt slut & ikke mottaglig för skola/skolarbete. Jag fattar ingenting av det jag läser eller gör. Skolless är ordet!


Svärmora ligge inne på sjukan. Tok-käringa som ride utafö sänga å får spricker i 2kotor + diskbråck. Jag säge som svärfar sa, man ska rida i sänga å inte på offentliga platser. ;) Olyckan hände för 2v. sen, men hon har gått hemma med dem skadorna å inte förns i söndags åkte na in för en "snabbkoll" som hon sa. Lite oväntat för tjurmoppa att hon skulle ligga inne.. haha Jag hoppas att hon blir bra så fort som möjligt. Sällan hon kan ligga still nå längre perioder, stökmomma =) Men med den tjurighet som hon äger blir hon nog frisk snabbt! (Man vet ju vem Christian har fått sin tjurighet från ;P)


Svärfar va in på en kopp kaffe igår, jag, mamma & han satt å pratatde & som vanligt kom han in på jakt. Men det är faktiskt intressant att lyssna på, det tyckte mamma också! :) Jag skulle vilja se en morgon där hemma nu när Thomas är ensam. Han ska ge 2hunnar mat i hunngårn + 1 hund inne som ska ha mat, katta ska ut, hästen till hagen + att hästen ska ha hö å vatten & hela fadderittan! haha Det lät så roligt när han berättade om katta som sprang å gömde sig & han fick springa ette å leta! ;D haha


Nej, nu ska jag ringa min STORA Kärlek, Christian! Sen ska jag klä på mig å ta en prommis öve på ICA! Uppdaterar senare idag.. Hörshej!

-----------------------------------------------------------------------------------------------


När mamma klev innanför dörren hörde jag hur hon sa"Jag ska klara det! Jag skaa klara det!!" Sen sprang hon in från förrådet, & raka vägen till toan.-Oväntat, nej! ;P Buskäring!


Det va skönt med en prommis & gott med fiskbullar å pärer när jag kom hem! Läste aftonbladet samtidigt som jag käkade, å Herregud va barnslig dom ä, dom som va mä på "Ensam mamma söker"! Veronica gjorde slut med Magnus, Magnus började dejta Suzanne, Suzanne bröt upp med Magnus & är just NU för TILLFÄLLIGT tillsammans med Måns som hon dissade i TV. Herregud! Det är inte kärlek dom pratar. Skulle det där vara kärlek så vet jag inte vad jag ska kalla mina känslor till Christian- För dom känslorna kallar jag kärlek iaf. Jag är glad att jag har min goplupp, slippa vara med i TV & bli förföljd av killar som inte är ute efter kärlek utan bara att få doppa. haha Om du läser det här Christian, så vill jag bara skriva att Jag Älskar Dig!


Jag sitter & sneglar på tvättställningen som står här brevid mig. Mina småa mattor har torkat efter en tvätt. Så nu äre nog dags att damma den stora mattan, dammsuga golvet, skura golvet & slänga på mattorna igen!

Byebye!

Av Elin Lindholm - 6 november 2007 19:58

Hejhej! Första inlägget.. Vad skriver man? Det kommer nog med tiden, man lär sig att slappna av & till slut har man fått till några rader.

Jag har funderat många ggr om det inte är dags att skaffa "en såndär sida som alla har". åh äntligen, har jag gjort det! =)

Min tanke är att försöka uppdatera & skriva här varje dag. Men vi får se hur det går med det! :)

Over and out!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards