Alla inlägg under juni 2008

Av Elin Lindholm - 12 juni 2008 12:05

Det är vad jag behöver för att få godkänt i Engelskan! Jag gjorde hördelen på fm. Det gick ganska bra, & jag hoppas verkligen att jag blir godkänd! :)

Samhällsprovet gick inte alls lika bra.. Det lär nog bli en prövning där nästa termin.


Nu ska jag läsa på om Satanism eftersom jag har seminarium. Skit piss.. Måste sitta här på skolan & vänta till klocka 2, åså ska jag behöva vänta till 16.20bussen Så ratingens drygt!


Dags att göra litte nytta. Ikväll ska jag nog städa ur ett rum på övervåningen hemma i Stöde, så vi kan få in våra grejer från stan! :)

Pyssling är sjuk.. :/


Prov snart, - Wish me luck!

bye

Av Elin Lindholm - 11 juni 2008 23:46

Ajjemän, ikväll har jag övningskört med pyssling. Det va as skoj & lärorikt! Vi körde bara på grusplanen eftersom jag inte har tillstånd att köra med han. Vi tränade på start i backe & att växla över huvudtaget. Jag fick göra en burn också ;) höhö

Synd att mamsi & papsi inte har en manuell växellåda i bilen.. Men jag får passa på å köra med pyssling, å sen så får jag väl köra på körskolan. Men det lär nog bli så att jag & mamma tar en tur i Volvon också.


Va på Staffans student idag också, han va fin i mössan! =) Sen så blev det mat & tårta hemma hos dom på Gullvivevägen.

Om 1 år äre min tur! ;)


Efter körningen åkte vi bort till Annelie & Sofia å drack kaffe. Nyss hemkommen..

Ratingen va jag har tränat inför samhällsprovet som äger rum imorn..

Uscha, hualigen..


Ska göra sista delen på nationella i Engelska imorn också, åså ska jag prata om satanism på eftermiddan.


Nu ska jag borsta tändran å tvätta facet, sen ska vi sova!


Gonatt mä er!

Jag älskar dig Christian.

HEM

Av Elin Lindholm - 10 juni 2008 23:04

Till helgen börjar jag & pyssling att flytta hem grejan till Stöde.

Det ska bli as skönt!

För er som inte vet så har vi sagt upp lägan (bott här i 5månader) för att vi ska ta över huset hemma i Stöde. Alltså mamma & pappas hus. :) Dem ska flytta  bakaför berget till mammas föräldrahem.

Vi är överlycklig att få flytta till hus & skapa vårat eget hem.

Skönt å slippa en massa sura grannar, skönt att slippa röklukt, skönt att kunna tvätta när man vill, men skönast är nog att få stoppa disken i maskinen å slippa handdiska! :)

Det ska iaf bli jätte skönt.

Idag gjorde vi en storstädning här hemma i lägan, det är så skönt när det är nystädat.

Ikväll kom det hit 2pers. som kikade på lägan, bägge 2 va intresserad. Men vi får se vilken våran hyresvärd väljer.

Jag är glad om jag slipper bo kvar ja.


Ette det så for vi ner på citygross & köpte baguetter å gjorde mackor till oss själva. Dem blev riktigt goda!

Nu ska vi s på film, eller kanske sova..


Imorn ska jag på skolan &klä vagnen å sen ska jag ner å kika på Västermalms studenter. "Halvbrorsan"  Staffan tar studenten, så jag, pyssling & mamsi ska fira honom.


Blir inge jobb för mig iomorn heller, eftersom han tar studenten.

Ja,ja.


På fredag ska vi till Fränsta & kika på när Christians lillebror Jon går ut 9an. På kvällen vette fan vad som händer.


Hörs hej 

Av Elin Lindholm - 10 juni 2008 13:14

Igår drog jag, Angelcia, Frida, Ida & Emma till Sthlm klocka halv 9.

Resan ner var väldans trevlig! Vi snackades & tokades på.

Och med den otur jag har så fick jag mensen på tåget påväg ner, men jag hade det på känn så jag hade laddat upp bögslungan med tampisar. Proppade i mig alvedon & nå annat piller som är bra för min mensvärk. Så jag slapp värken på dan, men på hemresan hade jag litte ont.. Aja, nog med det.


I Stockholm gick vi tsm isf att dela på oss, mycket dumt gjort av oss. Man kan inte gå 5 tjejer på stan i Sthlm, alla vill gå på olika ställen.. Men,men. Jag lyckades handla en hel del, så jag är nöjd! =)

När vi kom fram till Sthlm, gick vi in på nå Café/lunchställe. Alla beställde en ljummen pastasallad med kyckling, och alla lämnade kvar nästan allt. Den va BLÅ ÄCKLIG!

Och eftersom ingen utav oss åt, så fick vi ingen energi & då blir man sur & grinig.. Och sura griniga tjejer är inte att leka med.

Väl hemma kunde jag andas ut i pysslings famn. Skönt & vara hemma!

Att åka till Sthlm med surpupper gör jag aldrig om.

Att shoppa med mamma äre bästa jag vet! Vi är så lika & hon är det bästa smakrådet man kan ha! Jag älskar dig mamma!


Idag har jag mensvärk, men än så länge har jag inte tage nån tablett. Har ingen med mig på skolan..


Nu ska jag plugga.

Kommer ni ihåg min göra-lista?

Jag har gjort dem muntliga proven i både samhälle & historia. + att jag har gjort läs & skriv delen på engelskan, nu har jag bara höör-delen kvar.

Sen så ska jag göra ett prov i Samhälle & skriva en recension om en film vi sett på en samhälleslektion.

Nu ska jag kila iväg till min historialärare & höra om mitt betyg, plus att jag ska leta upp min religion/engelskalärare..


Tjo flöjt!

Av Elin Lindholm - 8 juni 2008 21:16

Pyssling är hemma, å jag bara njuter av hans närvaro. Så himla avslappnade.. Jag slappnar av så mycket att jag blir jätte trött, även han.  ;)


Nu ska vi moisa ner oss i soffan & slå på Ace ventura med Jim Carrey. As bra film!


Imorn klocka 08.33 går tåget till Stockholmo. Längtar! Ska bli roligt att få en "tjejdag" :) Förhoppningsvis kommer jag hem med en helt ny garderob. ;)


Hemma imornkväll klocka halv 12.


Under tiden jag är i Sthlm ska pyssling tatuera sig igen.. ;) Påbyggnad på den han har på armen/axeln. Jag tror det kommer bli jätte snyggt, eller snyggare ;)


Over and out!

Stockholm, här kommer jag!!    :) 


Av Elin Lindholm - 7 juni 2008 15:04

Idag får jag lördagsgodis! Pyssling kommer hem, men du är tame ratingen bättre än godis. :) Jag längtar till klocka 9 ikväll när det plingar på dörren..


Nu ska jag, mamma & Anneli åka till stan.


Pusshej

inge jobb imorn, skönt! 

Av Elin Lindholm - 3 juni 2008 10:20

Igår gjorde jag nått som verkligen behövdes göras. Tvätta bilen!  Fåglarna hade skete ner den totalt! Men nu ären ren & fin. :)


Igår satt jag även med religionen, Satanismen. Jag fick ut ett x-antal papper, men jag har ändå inte förstått vad satanismen innebär egentligen.

Jag känner mig trög, jag fattar ingenting. Finge jag få bestämma själv, så skulle jag ha sommar lov NU!

Det här har jag kvar att göra:

*Kalla kriget frågor.

*Religion, Satanism.

*Muntligt förhör om andra & första världskriget & om warzava freden eller vad det heter.

*Muntligt förhör på Samhälle, Ekonomi

*Skriftligt prov Samhälle, politik

*Nationella Engelska, Listening & writing 


Det där är för mycket för mig.. Jag får ont i magen när jag tänker på det, uscha. Jag skulle vilja ha hjälp, men den här gången kan inte mamma hjälpa mig..


Jag vill att det ska bli söndag NU.. Jag skulle behöva en kram utav dig nu älskling, jag skulle behöva få känna att jag är älskad nu.

"Älska mig mest när jag förtjänar det minst, för det är då jag behöver det mest."


 

Ikväll har vi Ledarskaps 2:or anordnat en LS-dag. Vi ska käka hamburgare & leka lekar. Det ska bli skoj, jag lär nog stå i grillen hela eftermiddan, men det gör jag mer än gärna :)


Nu ska jag "hoppa" i duschen, sen ska mamsi skjutsa mig på skolan.. Suck, vill inte dit.

Jag är brydd ja, ifall jag ska ha svarta leggings, beige-randiga short's & ett svart linne, eller om jag ska gå naken?


So long. /Elin

Av Elin Lindholm - 2 juni 2008 14:07

Jao, då fortsätter jag att berätta om bondfesten då ;p


Jag klippte gräset & sen kom Frida & hämtade mig. Vi blåste iväg till Munkbysjön, där grillade vi & hade jätte trevligt. Men det blev jobbigt för Frida att vara mitt ute i skogen den här årstiden.. Hon har ju pollen, så ögan va röd & svällde på na. Stackarn!

Vid 20.00 rullade vi ner öve. Åkte till Frida å fixade litte grejes innan pappa kom & hämtade oss.

Pappa skjutsade oss till Johan Hansson, där satt en massa folk å förfestade.

Nästan på en gång skulle vi fara bort öve till Brattås. Vi åkte dit med en "bondfru" ;) haha När vi kom dit så mötte jag en massa folk, å sen vid 12, kanske? Kommer inte ihåg, då klev jag upp på dansgolvet (logen) å svängde om! Fy ratingen va skoj det va =)

Sen så slutade Errols att spela, å då vare musik från en CDspelare. =/ Tog en sväng om med Dennis Jonnson (Christian barndomskamrat). Vi kom fram till att det va länge sen vi hittade på nått. (Vi inkluderar mig, Christian & Dennis) Så det ska vi se till & ändra på, eller hur då älskling? :)


Festen var öve vid halv 3tiden för min del & alla andras. Pappa & mamma kom & hämtade mig, Ubbe & Johan. Å sen vare godnatt. Ville inte sova, hatar näre snurrar, men jag va tvungen eftersom jag skulle upp tidigt på söndagmorgon å jobba.


Igår mådde jag inte så värst bra.. Magen kändes som den vägde bly. Men när det blev middag så åt jag så det stog ut mellan örona! Pappa grillade kött & majskolvar, åså åt vi kroketter + att mamma hade gjort tzatsiki ;) Mums fillebabba!


På kvällen satt jag med ett religionsarbete.. Oansvarige Elin hade inte gjort läxan. Jag är riktigt less nu..

Förstår inte hur jag ska hinna med allt..

Hur som haver. Ska skriva om Satanism nu.


"I like to move it, move it" ;)


Jag saknar dig nu pyssling..

Du vet att du är det bästa som finns.

Jag saknar dig nu.. <3






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards