Alla inlägg under april 2008

Av Elin Lindholm - 24 april 2008 21:51

Äntligen! Att jag hatt skallebank är inte så konstigt.. Jag har brytningsfel. Så idag har jag både kollat synen & kikat på bågar. Hittade 6st som jag ville ha, fick låna med mig allihopan. Å nu behöver jag er hjälp! Men jag orkar inte ladda upp bilder nu. Ska poppa popcorn nu å se på "Hur man gör en pudel" (tror den heter så) Blir bara jag & bubbas som kikar, mamsi ä hos en kompis. Ja, som ni kanske förstår så sover vi i Stöde.


Imorn ska jag till tandl. å sne s-vall å kika på bågar.


/Elin 


Av Elin Lindholm - 23 april 2008 20:14

Oj,oj, oj vilket väder! Skönt med sol, dessvärre inte så skönt med skallebank. Men imorn har jag tid hos optikern iaf, äntligen!   Har ont i skallen nästan varje dag & missbrukar därför treo. Men det kanske visar sig imorn varför jag har ont!


Hade en lekton idag, samhälle. Sen så gick jag & några klasskompisar ner på stan. In på stadshuset å fick information om morgondagen å sen upp på skolan, käkade å vid 1 kom pyssling & hämtade mig. Fick hoppa öve den sena gympan pga skallebanken. Sov ett skuss hemma i soffan medan bubbas spelade tvspel. Btw, träffade Christians syrra på stadshuset också. Det va länge sen!


Vid 16 tog vi volvon å rullade hemöve för att jag skulle jobba.. Inte så stor mening att åka hem till Stöde för att jobba i 1h&20min. Värdelöst! Men,men.


Pyssling är i skogen idag igen.. Men med Thompurt den här gången :) Han är där han trivs bäst    :)


Jag ska gå häifrån nu, mitt hövve ramlar snart av från nacken.


Imorn ska jag vara på stadshuset hela dan.. fy vale. enda från klocka 9 till 17. Känns tungt.. Å klocka halv 6 ska jag & mamsi till optikern.


Tjänade 500spänn idag.. Sålde min bäddsoffa till brorsan, hans "plastunge" ska ha den inne på sitt rum.   Så imornkväll ska jag kika ette ett par jeans. Ska försöka få med mig mamma på stan eller Birsta City. Lön på fredag åh. Ska bli så skönt å avslappnande!


Over and out. 

Wii

Av Elin Lindholm - 22 april 2008 18:47

Bra nog att jag har spelat Wii hela eftermiddan :) Brorsan har hatt det sen typ 2år tillbaka (enda sen det kom) men jag har inte spelat det på blå länge å nu har han köpt rattar, golfklubba & tennisrackert ;) haha lattjo! Träningvärk i axlarna redan! å på tal om ont, Handlederna!


Hade en lektion idag, historia. Det gick bra, vi fick sluta lite tidigare. Skönt! å sen tog jag bussen hit till brorsan. Å ette nån timme kom Linda & Eunice å för en halvtimme sen kom Daniel Westin.


Nu ska jag & bubbas snart åka hem å käka middag. Sen ska vi se klart Walk hard. =)

  

Over and Out

Av Elin Lindholm - 21 april 2008 19:45

jag hade skreve ett jätttte långt nlägg, men så lyckades jag readera det. så det blev ett kort inlägg isf.

Jag å mamma ha vare ute å gott. Det va skönt!

Pyssling är i skogen med Södermark å jagar bäver.


Sover hemma i Stöde inatt, bubbas är göralös om dagan i stan. Vilket jag också är, sitter för det mesta framför datorn. Och det är inte bra!! Om man tänker efter så vare faktiskt väldans skönt när man bodde hemma i Stöde.. Man va ute mer då. Hade man körkort så skulle detsäkert gå bra om man bodde här..


Här kommer en låt som jag går å nynnar på dag ut & dag in. hahah :

SOL

Av Elin Lindholm - 21 april 2008 12:53

Åh vilket väder :) Vi käkade en mjukglass på stan, mums!


Nu har jag religion. Sen så hämtar pyssling mig, åså far vi till Stöde :)


hej


Av Elin Lindholm - 21 april 2008 09:49

Pyssling hämtade mig halv tio igårkväll, sen blåste vi hem. Såg halva filmen av Walk hard, sen somnade vi. Imorse när klockan på mobilen ringde så ville jag inte kliva upp, men jag gjorde det iaf. Ratingen va duktig jag känner mig!


Provet imorse på samhälle gick inte så bra.. Men jag skrev på några frågor, hittade på å skrev det som lät bra =) haha


Nu ska jag, Frida & Josse promenara ner på stan å glassa litte :) Ska gå in på Ica Esplanad också, höra om jobb osv.


hej så länge

Av Elin Lindholm - 20 april 2008 17:17

Jag skulle behöva plugga, men eftersom jag inte har ngn ro till det så blire inte av. Jag har prov imorn, men jag vet knappt vad vi har prov på.. Så vad ska jag plugga till? haha Vilket Yrväder man är!


Jag sitter nu å lyssnar på Ronny & Ragge. haha Fy fan vilka minnen!

När jag gick i nian så mimade jag, Pettechån å Malin till "Snälla rara söta Anna" på vårshowen. höhö

haha Och inte nog med det, jag bor i lag med en tok som är som Ronny & Ragge. haha


C skulle troligen jaga bäver nu. Det tycker jag är bra, då kan jag plugga i fred ;)


Tror vi sover hemma i Stöde ikv. Pyssling ska troligen lämna in volvon på service, ni vet det där med kamremmen som man måste byta vid ett x-antal körda mil. :)


Pappa åkte till Norge idag.. Nu äre tomt här igen =/ Ingen som kliver upp på morgonen å är jätte pigg å får liv i en. Nej, det kommer dröja 2månader innan man får se han igen.. Suck!


Syrran drog idag hon också, men hon åkte inte till Norge. Hon for tillbaka hem till Falun. Så nu blev det extra tomt hät hemma.. Konstigt nog så har vi inte tjafsat nått nu när hon ha vare hemma. Skönt! =)


Nej, nu ska jag ringa pyssling. Sen plugg.

Bye



Av Elin Lindholm - 20 april 2008 11:32

Nu ska jag promenare öve på jobbet. Skönt å gå, ha jag komme på på sistonde. ;D


Igår spelade vi tärning. Jag, mamma, pappa, christian & Emma. Emma satt å vädrade, så pappa hämtade en sån där "airfresh" från toan å halvt jagade henne i köket. haha Å så fortsatte det hela kvällen. haha


Vi orkade inte se på film, utan gick till sängs direkt ette tärningsspelet.


Christian ä å hugge ved, bara så ni vet. höhö

Nu måste jag !

bye 

Ovido - Quiz & Flashcards