Alla inlägg under april 2008

Av Elin Lindholm - 13 april 2008 22:55

Jag står fan inte ut med dem här smärtorna.

Ipren hjälper inte. Så jag fick nå elefantpiller av Mona, så då mådde jag bättre. Nu kommer smärtorna tilllbaka, så nu msåte jag proppa i mig mera. uscha. jagkänner mig yt å..


Ikväll ha jag legat under mitt å bubbas nya stora täcke å kikat på Prison Break. Har jag väl börjat kika, så kan jag inte sluta.

När jag berättade för Christian att jag kikade på det så sa han att vi skulle fortsätta kika på den när han kommer hem. Å så fort season3 släpps, står den här hemma i hyllan. Jag lovar. :)


Imorn äre skola. Känns som vanligt att behöva gå dit.. Åt ratingen. Eller nej, det känns så himla bra! (Man lyckas bättre och tycker att det är kul, om man tänker positivt.)


Syrran som bor i England, hennes boyfriend fyller år idag. Så alots of birthdayhugs till honom. :) hahah


g'natt


Stay with me forever- Cs.

Av Elin Lindholm - 13 april 2008 15:28

Åh va jag längtar tills imorn. Bubbas kommer hem! :)

Önskar han va hemma nu å smekte mig på magen, jag har sån ratingens mensvärk! Uscha.


Det gick bra å jobba idag.


Nu ska jag käka med mor å far, sen blåser vi ner till stan. När jag kommer hem ska jag krypa ner under en filt i soffan å slå på en film. -Fan va skönt! Vore ännu mer avslappnat om pyssling varit hemma..



Fick ett samtal vid 11 idag, den personen sa:

"Åh jag som ha vare uppe till morronen å raka pöppa å hela fadderittan, medan du ha lega å sove" ;D hahah


Skriver mer sen när jag är hemma.

Hej! 

Av Elin Lindholm - 13 april 2008 02:14

Vad gjorde du för 1 år sedan?

2007-

Jag kom ilag med Christian igen. Jag insåg att jag inte klarade mig utan honom. Jag va nykär i samma person en gång till. Jag va jätte glad att jag hade honom vid min sida igen. Att få sova tillsammans igen, att få mysa eller bara att få veta att man va älskad igen. Jag va jätte glad. Jag älskar Christian <3


Vad gjorde du för 5 år sedan?

2003-

Jag va 13år å gick i åk 6 på Stöde skola. Jag va med Pöppis(FridaC) dag in & dag ut. :)


Vad gjorde du för 10 år sedan?

1998-

Jag va  8år, kommer inte ihåg så mycket av den här tiden.. Men som syrran skrev, jag var till Turkiet med Norlings och Nordlis familj i augusti månad. Mamma glömde mig på en restaurang i Turkiet. Jag hade gått på toa & tvättat fötterna, vilket hon visste om, men glömde bort. Så när jag kom ut från toan så vare tomt i restaurangen. Tur att ägarn kunde lite svenska, annars hade jag aldrig hittat allahopan. Jag hade ju kunnat bli våldtagen av turkarna, mamma!! Jag va 8år.. Min mamma visste inte vid 40års ålder hur många barn hon hade tillverkat. 40årskris kallar man det va? ;)


Vad gjorde du för 15 år sedan?

1993-

Jag va 3år. Jag har absolut ingen aning om vad som skedde när jag va 3.. Nöp små barn i deras kinder, bajsade i pappas knä & va mammas gofis.


Vad gjorde du för 20 år sedan?

1988-

Helt ärlig så simmade jag runt i pappas pung eller nånstans. Jag hade två år kvar innan jag kom till världen.


Jag utmanar dem som läser det här ;)

Av Elin Lindholm - 13 april 2008 00:55

Va äre för fel på en del folk?

Inte för att jag är perfekt, men jag vet hur jag ska beté mig mot andra iaf.

Jag jobbade som sagt på Ica idag med Lilian & Stenhårda Anita ;D

Hela dan ha känts omöjlig. Folk klagar på ALLT! Äre inte gräddfilen med kortdatum på så äre ruccolasalladen som är brun. Eller det värsta, att postplingan inte funkar.

Jag ska försöka skriva vad som hände ang. postplingan utan att använda fula ord om den däran.

Klockan va kring halv 6, en haltimme innan vi skulle stänga. Allt va lugnt inne i butiken, folket gick i sina egna världar & plcokade olika varor som sedan skulle betalas i Anitas kassa.

Men eftersom det inte stod nån i i kassorna passade jag på att betala en MER flaska å en tablettask hos Anita, men så dyker det fram en k*ssa å gormar:

"Kan du komma ut på posten nån gång istför å stå här å inte göra nånting. Kom å gör litte nytta, herre gud! Jag har plingat flera gånger!! Stå där å prata?! Inte fan har jag tid att stå där ute hur länge som helst!!"

Antita blev elak som ett bi å adrenalinet pumpade åså sa na åt na å gå ut och vänta till att jag va färdig! Och att det va fel på klockan.

Aprö**en stegade ut på lagret, och jag efter. Jag gick in på posten & öppnade glasdörren å förklarade att ringklockan va lite konstig osv. "Jamen se till & fixa den då!!"

Hon gav mig avin, och det va hennes mans avi. Så egentligen så skulle jag inte ha gett ut paketet! Jag får egentligen inte lämna ut paketet till nån annan än till det namn som är tilldelat (eller hur man säger). Enbart för att hon va otrevlig så skulle jag ha sagt nej! Men jag var så pass till mig hur en människa kan beté sig sådär att jag inte fann ord till att vara hård i orden tillbaka. Hon va rikigt ful i mun & till sitt beteende. Uscha för sånna människor!  Jag tog hennes legg iaf, jag kände igen na. Det va en Stödebo, & jag vet vart hon jobbar och bor. Så en polisanmälan kan ske så enkelt. Inte för att jag skulle polisanmäla för det det med hennes beteende. Lugn jag har inte berättat färdigt än om den där galna käringa.


Hon fick sitt paket å pös iväg. Och det tackar jag gudarna för, jag orkade inte höra på nå mer skitsnack.

Efter henne så skulle en konstig sopnisse som bor här i Stöde (han som skiter i trapphus?), hämta ut en sak på posten också. Och inte nog med den där galna käringa, det första han sa va "Hej Elin. Hur mår du?"

Jag blev paff att han kunde mitt namn så jag frågade hur han visste. Då fick jag till svar "Man håller reda på dom man behöver hålla reda på"

Jag blev ännu mera paff.. haha

Vi surrade på åså fick han sina grejer åså sa han att den där damen hade ett väldans temperament osv.

"Ja, verkligen. Jag ska säga åt Micke(chefen) att han måste fixa så att det plingar" 

"Mm, men det blir nog lite svårt nu.. För nu går det absolut inte att plinga. Hon som va så elak röck lös ringklockan å stal den för att hon va så förbannad på er" Fick jag till svar av sopnissen..


Min haka föll ner på vågen, den vägde flera kilo. Hur fan kan man bli så förbannad att man som vuxen människa förstör och stjäl en ringklocka inne på en butik, där alla känner alla?  Här kommer polisanmälan in. Inte för att den är gjord, men jag måste ju prata med Micke om det där. Vad gör man en sån gång när en människa inte kan beté sig?


En del människor är knäpp!


När jag kom hem från jobbet halv 7, hade mamma & pappa lagat jätte god mat. Pärgratäng å nån inbakad fläskfilé, sallad åså vitlöksbröd å hela fadderittan. Annelie & Hasse kom ner på middag :)




Sen såg jag på Körslaget, några kåtar, sen sattte jag mig här vid datorn.


Vid halv 11 åkte ag bort på Pålsgårn, träffade EmmaP, Frida, Johan, Ida mfl. Va inge drag där, å sen så äre inte så roligt att sitta nykter själv. Johan va nykter, men han kunde iaf säga att han va chaffis. Vid 12 skjutsade Staffan Norling hem mig. Tack å lov va skönt å komma hem :)


Nu ska jag gå in i köke å käka ett vitlöksbröd, sen ska jag sova!


Imorn blire jobb från 12-15. Pengar, pengar ;)


Sov gott allehopan!

/elin 

Ovido - Quiz & Flashcards