Alla inlägg under april 2008

Av Elin Lindholm - 8 april 2008 21:41

Jao så va man hemma igen. Suck!

Det va as jobbigt att lämna bubbas, kändes som om jag inte skulle få träffa han på jätte länge.. det är trots allt bara en vecka.


På söndan klev vi upp 06.45, gick ner och skulle käka frukost men tront på fan att den öppnade förrän 08.00 just idag! Men vi hade tur, vi fick komma in och fika ändå, allt fanns inte uppdukat, men det viktigaste fanns. :) Sen blåste vi bort till kontoret, och lastade bilen. Träffade Mikal & Arne där också. haha Arne hade "troskalsonger" på sig. haha

Sen blåste vi iväg till Diplom Is igen. När vi kom dit så berättade  Rhino (han som visade vart det behövdes nytt golv osv) att dem producerade glass idag, så vi var tvungen att ha på oss nå vita dräkter ;P haha Asfula! Man såg ut som en stor tampong! ;)

Sen åkte vi tillbaka till hotellet när allt va klart vid 5tiden, köpte mat på Jap's åsen låg vi på hotellrummet hela kvällen å kikade på tv å käkade snarra. Skönt å slappa.. :)  Ville inte somna, för när jag vaknade så visste jag att jag bara skulle få se å pussa på pysslingen i 45min.. Uscha vilken ångest jag hade.


Resan hem gick bra, jag klev upp klcokan 5 å tåget gick klockan 05.53 Tågresan från Drammen till  Gardermoen gick fort för att jag sov till och från. Sen när jag kom på Gardermoen å skulle checka in så visste jag inte vart jag skulle gå.. Men efter 45min stod jag tillslut i rätt kö. ;D

Halvsov när planet lyfte, så jag blev inte lika yr som jag blev på ditrsan. Väl framme på Arlanda hittade jag faktiskt dit jag skulle :) Kände mig mer avslappnad också eftersom jag va bland svenska människor. :)


Älsklings mamma hämtade mig på Midlanda, va in på City gross å handlade hem småsaker sen skjutasde hon hem mig. Jag la mig i soffan framför tvn och somnade klcokan 17, va upp å pinkade 19.30 och somnade om 20.00 och vaknade när mamma ringde 23.09


La mig i sängen vid 12 å blåsomnade direkt..

Hade sovmorgon idag så jag klev inte upp förrän klocka halv 11. Sov jag många timmar totalt tro? ;D


Hade muntligt diskussionsprov idag på lunchen i samhälle. Jag blev godkänd, vilket är huvudsaken :) Skönt!


Har suttit här framför dumburken sen jag kom hem från skolan, käkade chili con carne till middag, men då satt jag i köket ;D


Jag måste egentligen träna till samhälleprovet som äger rum på torsdagmorgon.. Kanske ska göra det nu?


Om ni bara kunde förstå hur mycke jag saknar Christian nu.. Det är så tomt! Snart måndag.. wie! :)


g'night 

Av Elin Lindholm - 5 april 2008 23:10

Hitresan gick bra. Jag frågade olika människor vart jag skulle gå osv. Men såklart så vare ju lite konstigt att flyga själv.. När jag kom till Gardemoen så fick jag vänta 35min innan tåget gick, men det va skönt att få stå ute & få friskluft :)


Somnade rätt sent igår, sen fick vi åka & hämta Mikal mitt i natta.


Idag ha jag vare med & jobbat med Christian på Diplom Is. Woho, vi fick käka hur mycket glass vi ville ;) Vi ska dit imorn också, å då blire ännu mera glassätning & jobb. Riktigt roligt att få vara med :) golven blir fina.


Sen kvartade vi på hotellet å när vi vaknat så åkte vi på kontoret & hämtade Mikal åså blåste vi iväg på Big Horn & käkade enormt god mat! Fick min bästaste efterrätt av pyssling också, Kaffeglass med bailleys. Vrål gott!


Nu sitter vi på kontoret vid Mikals dator. Vi ska blåsa iväg till hotellet nu..


Jag laddar upp bilder när jag kommer hem :)


Hoppas alla som läser det här också mår bra!

Saknar mamma..

Vill träffa pappa..

Av Elin Lindholm - 3 april 2008 19:31

Japp sörrö! Om 24timmar är jag på Gardermoen ;)


elin ska plugga. nu 

Av Elin Lindholm - 3 april 2008 15:45

Ja nu ären beställd! Jag gruvar mig faktiskt.. ;p Men det lär nog gå bra, man få följa skyltar och läsa i taket. Och sen så äre ju bara att fråga om man inte hittar :)

Åh det ska bli så himla skönt & träffa min pyssling. Jag saknar en stor, varm, mysig bamsekram <3

Fick veta nu också att det blir hotell som vi sover på :)


Va in på mentorssamlingen idag, sen så åkte jag, mamma & Jonken till Birsta City. Mamma gick in på ikea medan jag & Jonken gick in på city. Det bar av raka vägen in på Peak Performance butiken på andra våningen. Jonken inhandlade en ziptröja & en t-shirt. Jätte fina kläder, och jätte bra kvalitet.

Sen gick vi in på Cubus & där hittade jag en jätte fin jacka (lika dan som Emma Perssons) så för femhunkan jag fick av Jonken köpte jag jackan :)

Jonas lessnade tillslut så han tog bussen in till stan & sen 14.40bussen hem till Stöde. Jag & mamma stannade kvar en halvtimme till. Jag hann även köpa ett par nya strumpbyxor, dem andra va sönder.


Jao å sen kom jag hem. Va till tvättstugan & bokade tid, inte för att jag vet vad jag ska tvätta.. men jag tänkte röja undan här hemma, så jag lär nog hitta ngt som kan tvättas ;p 


Måste göra hemprovet i psykologi också. Ett VG väntar om jag gör färdigt det. :)


Btw, nu är jag gladare =)

Ha en fortsatt trevlig dag! 


Äkta kärlek slutar aldrig lyckligt, det slutar nämligen aldrig ;)

Av Elin Lindholm - 3 april 2008 09:59

Jao, nu ska jag duscha & sen blåser vi ner till stan. Jag ska gå på mentorssamlingen & sen ska jag ut till Birsta med mamma & Jonken =)


Jag har inte vaknat på den bästa sidan idag.. =/


Hoppas att jag hittar en jacka idag!


Fick mitt VISAkort idag. Moget ;) 


Ha en bra dag.

bye

Av Elin Lindholm - 3 april 2008 01:26

Bubbas kommer inte hem i helgen. Så på fredag klocka 16.00 lyfter jag från Midlanda =) Är på Arlanda 16.50 å sen går flyget till Oslo klocka halv 7. Och när jag är på Gardermoen så kommer pyssling & hämtar upp mig :) Blir ev. hotell i Drammen eller så sover vi i den trånga lägan på kontoret. Skönt & få träffa bubbas.. Har inte pussat han sen i fredags! ;p


Blir att jag klipper & permanentar mig på fredag, så på fredag blir jag "lockiga-Elin" :) Trött på mitt raka trista hår, som så många tycker är så fint..


Världens gulligaste lillebror kom hem vid 22 ikväll, han hade vare & hälsat på sin brud. Jag fick en födelsedagspresent av han, 500spänn! Så himla glad, nu kan jag köpa en ny vårjacka! :) Gófisen!


Nu ska jag sova. Har bara mentorssamling imorn sen slutar jag. Blir birsta med mamsi & Jonken efter den. Jonken ska köpa ett nytt täcke & jag ska kika på ett nytt täcke till mig & pyssling också =) REA på jysk också, så jag måste nog åka dit och kika också, om mamma vill köra dit vill säga ;p


Nu blire g'natt! :)


Lyssna på den här låten! As härlig låt! ;)

Tänker på dig Emma,- syrran, när jag hör den.

(Lyssna bara på låten, titta inte på den värdelösa, fjantiga filmen.) 

Av Elin Lindholm - 2 april 2008 11:59

Funderar på att flyga till Oslo på fredag. Men jag har inte bestämt mig än. Christian skulle kolla hur det är med jobb och så, å äre mycke jobb så äre inge idé att jag åker. Men det vore skönt & komma bort från Sundsvall öve helgen..

Jag ska klippa & permanenta håret på fredag klocka 1 också, så det är också ett problem.

Men vi får se :)


Snart har jag idrott, ergonomi. Tur att man inte behöver anstränga sig, det hade inte mina ljumskar pallat.


jobb ikväll, suck!


bye

Av Elin Lindholm - 1 april 2008 18:49

Idag hare vare en bra dag. Jag hade prov på morgonen & det gick faktiskt hyffsat bra =)


Sen så gick jag ner med tjejligan på stan, vi skulle på folkets hus & se på en kort film om rattfylla.. Fy fan va hemskt det va. Det va tre personer som berättade om olika händelser som förändrat deras liv.


Den första va en tjej(Petra) som berättade om vad som hände henne & hennes 2kompisar för 14år sedan. Dem va ute och gick på en gångväg helt plötsligt dyker det upp en bild bakifrån och kör på Petra och en utav hennes kompisar(Marcus). De slungas iväg 35-36m, Petra blir förlamad från halsen till tåspetsen. Hur det gick för Marcus vet jag inte.. Den tredje kompisen klarar sig. Idag håller en respirator Petra vid liv, hon kan inte andas själv. Petra tappade talförmågan, men idag kan hon prata.. Alla hennes drömmar gick i spillror, det sved i hennes hjärta när hon förstod att hon inte kommer att bli bättre än såhär. Att rida va hennes stora intresse, men nu kan hon inte rida, inte åka snöskoter, inte gå ut på promenader, ingenting.. pga en rattfyllerist.


En annan person som berättade om en tradegi i sitt liv var Jacob. Han och 3 kompisar firade midsommar på Gotland, i all hast kom Jacob och en utav hans kompisar på att det ville ta en tur med bilen. Jacob kände sig inte så full, så han tog sin pappas bilnycklar och körde iväg med sin vän Emil i passargerarsätet. Dem två andra kompisarna stannade i stugan för att se på film, men visste dem verkligen att Jacob och Emil körde iväg med bilen? Borde dem inte ha stoppad dem ifall de visste det? De hann åka 650m på en liten skogsväg, sen tog det stopp mot ett träd. Jacob körde bara 60km/h. Jacob skrek på Emil och hörde om han levde, han svarade inte, så han kände om han hade ngn puls, vilket han hade. Men även om man har puls,- att kroppen fungerar betyder inte att hjärnan fungerar. Emil va hjärndöd. Jacob hade kört ihjäl sin bästa vän..


Vi fick även höra om en kille som hade vare på fest, och som sedan tog motorcykeln hem trots att han hade druckit. Han missade en refug & brakade raka vägen fram, han slog emot en lyktstolpe och klydes på mitten. Man fick se den verkliga bilden, hur kroppen satt ihop, men att den låg runt lyktstolpen med inälvorna utanför kroppen..


Vad får en människa som druckit, att sätta sig bakom ratten och köra? Det är inte bara dem själva de utsätter för fara, utan även andra människor. I Petras läge ser man hur det kan gå, när man är ute på en promenad. En olycka händer så lätt, bara på några få sekunder kan drömmar och liv slockna.

Tänk efter före!


------------------------------------------------------------------------

När jag kom hem från skolan gjorde jag mat, det blev fullkornsmakaroner, bacon & bechamelsås. Vrål gott. Sen tvättade jag en jacka å sen somnade jag till.

Vaknade av att Kicki ringde, hon var färdig med mitt CV. Jag har aldrig kunnat skrive ett CV själv.. Jag har för mycket i skallen nu, så jag är så himla tacksam för att du hjälpte mig, Kicki.


Nu ska jag ge mig in på mitt hemprov i psykologi.

Fortsatt trevlig kväll!


Vill ha pyssling här nu.. Ensamt här hemma! ;'(


Långt inlägg.. Men väl värt att ta upp.

Ovido - Quiz & Flashcards