Alla inlägg under april 2008

Av Elin Lindholm - 11 april 2008 23:46

Förra inlägget blev kort, men jag ska tala om varför.

Mamma, pappa, Anneli & Kenneth hade vare i birsta hela eftermiddan. Dom ha kikat på en resa till Egypten.. 2v. Ena veckan ska dom åka på en kryssning på Nilen. & Andra veckan äre sol & bad. Dom skulle också kika in i nån grav.. vilken grav å vem som ligger där vet jag inte, men det va väl nån vrålvärsting Gud elle nå. Det skulle va strålande sol med 40-45grader i solen. (?) Ojoj. Nu måste jag & Christian boka resa! 2v. Men vart? Vore ju skönt å åka på nå liknande som dom ev. ska göra. Men Christian va inte så sugen på båtturen.. Å ska jag vara ärlig så är inte jag heller det. Jag tänker bara på Titanic =/

Men ratingen va skönt å fara bort i 2v. å bara njuta av livet & av värmen.. Den drömmen kommer att slå in, om ca 4månader. Men vart?


Jao, så dom satt där inne på resesäljarna ett bra tag, sen varom in på nya copp tro ja å ette det varom på Mediamarkt. Mamma köpte en ny mobiltelefon :) Å Kennteh ställde upp i en karaoketävling ;D Han sjöng öppet inne på Mediamarkt, priset va en karaokemaskin. hahah Han får svar på om han vinner på måndag. Håll tummarna!


Sen hämtade dom mig i Bosvedjan. åså åkte vi på texas å käkade buffé. Å det va hit jag ville komma, pappa ringer 2sek innan han står utanför min port. På dom 2sek. ska jag hinna avsluta allt jag höll på med, bla. att blogga. + att jag skulle hinna gå på toa, släcka ner i lägan, kolla så att spisen va av osv. Å jag är seg. Jag hinner inte göra det där på 2sek. Så därför blev det förra inlägget kort. haha


Väl på Texas åt vi så att Pizzan växte ut genom öran direkt. Södermark & Björn Lundgren kom å gjorde oss sällskap också. (Dom skulle på bio)


Sen åkte vi till syrran(Linda) och lämnade tillbaka resväskan som jag fått låna, å där fick jag ett paket också. Paketet hade syrran från Falun skickat med, när Linda & Eunice åkte hem därifrån.


Det va en jätte fin mugg som va rödspräcklig med hjärtan åså stod det 18år på utsidan . Å på insidan stod det:


Du är på väg in i "det riktiga livet", mogen och redo på vad som komma skall.

Många underbara upplevelser väntar dig.

Din livskraft gör dig betydelsefull till de hjärtan du påverkar.

Du har "det" som andra bara kan drömma om.

Du utstrålar gjädje & värme, så låt framtiden möta dig.

 

Gulligt :) Tack så mycket syrran! Btw, va fint duhade slage in den ;)  Jag köpte en såndär mugg till Christian också, men i den stod det om Kärlek. Å när jag köpte den till han så ville jag köpa en till mig själv också. Så jag ville faktiskt ha en sån, utan att du visste det ;) Tack!


Hela vägen hem lyssnade vi på dansband i Anneli & Kenneths Saaab. Jag & pappa va glad för att vi hittat människor med samma musiksmak för en gångsskull ;p haha Anneli kunde texten till alla låtar, haha ;)


Väl hemma såg jag på talang. haha


Eftersom mamma köpte en ny telefon idag så fick hon med ett nytt telefonkort också. Så jag skcikade mms & sms från den till Linda.. haha Hon blev brydd. Jag skcikade ett videoklipp till henne när en kille ligger i sin säng och säger:

Hej! Nu ligger jag här & tänker på dig, (puss-smack), och gör såhär*************

(Han filmar på klavicken, å självklart så runkar han.)


Hon hade sett det där klippet förut, men blev brydd ändå. Jag sa att jag hette Magnus å  bodde i S-vall. haha

Jag fick till svar:

Alltså hallå, du kan lika bra säga vem du är. Och vadå kolla på din snopp? Vad är tändade med en liten, skrynklig snopp där förhuden hänger? Säg vem det är, om det nu är nån av syskonen.

hahah Men till slut fick jag ge mig ;)


Imorn jobbar jag 11-18.30 Lattjolajban =/ När jag kommer hem blire gómat! Fläskfilé å pärgratäng! Mumsfillebabba!

Får se om jag ska vara med Ida Hamrin imornkväll. Fest? Vi får se, ville se Körslaget också.. :)


Nu äre kanske dags att sova..

Btw, jag tror att det ick bra på sammhällsprovet, det kändes hyfsat bra iaf.

Och tänk er, idag skulle vi klämna in en uppgift om Imperialismen, å jag skickade in den i tid!! T.o.m en timme innan det va dags att lämna in den! Åh, va skönt det va å lämna in den! Jag känner mig så duktig! ;)

 

Snart äre måndag, å då kommer min pyssling hem.. ;) Jag längtar!!



Jag städade lägan innan jag drog, skönt! Inte för att det va stökigt, men ändå. Att dammsuga å dona är alltid kul =)


Oj, va less ni ska var nu. Jag med. haha


Sov gott allehopan!


Jag älskar dig Christian <3 

Av Elin Lindholm - 11 april 2008 18:25

Äntligen är bara förnamnet. Om ni bara visste hur mycket jag har längtat efter den här fredagen. Jag har inte längtat för att nått spec. händer, utan för att jag ska sova  hemma i Stöde, äta onyttiga saker å se på talang 2008 med mina underbara föräldrar. Pappa är äntligen hemma!



skriver mer . ppapapa är här nu


Av Elin Lindholm - 9 april 2008 20:53

Det gick bra att jobba, jobbade med Barbro. Det är kul att jobba med henne, hon skrattar hela tiden ;D

Fick in lite cousing iaf.


Måste plugga till samhälleprovet som ägert rum imorn. Har inte tränat ett jota.. Pratade nyss med pyssling i telefon, jag berättade att jag hade prov och att det kommer gå å ratingen.. Men då svarade bubbling "Tänk inte sådär älskling, då kommer det gå åt ratingen.. Du måste tänka postivt." ;´)

Jag har världens bästa pojkvän, världens gulligaste, världens bästa & världens finaste pojkvän <3


Nu måste jag plugga, jag ska ju få G eller VG imorn på provet :) Jag kommer fixa det!


Max

Av Elin Lindholm - 9 april 2008 15:32

Igår kom Frida ner till stan vid 23. Hon hämtade upp mig, sen hämtade vi upp Emma & Micke å sen blåste vi ner på Max & firade Frida! ;) Kändes helt sjukt, förbjudet på nå vis att åka med Frida.. :)

Sen nattade Frida hos mig, åså åkte vi bil till skolan =)

På skolan hade vi samhälle, eget arbete..

På lunchen hade vi innebandy final mot SP3, VI Ls:are VANN! ;) Jag gjorde ett mål, Carro 2st & Pettechån 1mål. Härlig seger ;) Vi vann ifjol också, hoppas på vinst nästa turnering i trean också ;p


Nu ska jag lägga mig i mammas säng och vila, och 16.45 kommer moster Bibbi och hämtar mig så att jag slipper gå öve på jobbet. Jag skulel ha jobbat på golvet idag å plcokat upp varor, men micke(chefen) sa att jag behövdes i kassan =) Roligare att sitta där än att va på golvet..


SAKNAR CHRISTIAN SÅ IN I BOMBEN!!


Av Elin Lindholm - 8 april 2008 21:41

Idag fick Frida sitt efterlängtade körkort!Grattis gumsan!Idag på lunchen skickade jag ett sms till Frida:"Har du uppkörning idag? ;) Puss"Hon svarade: "Ja det har jag, men säg det inte till nån annan :) Puss"Jag höll tyst, jag sa det inte till nån.Sen så skickade jag ett sms till henne igen 15.48:"Får man skjuts hem till Bosvedjan nu eller? ;) Puss"Hon svarade:"Haha ;) Har ingen bil ;) Puss"Jag gatt ringe till na å höra om hon hade fått körkortet eftersom hon skrev sådär, och tront på faan att hon hade klarat uppkörningen ;DHon va borta i skallen när jag pratade med na, men det skulle jag också vara om jag hade klarat körkortet! ;D haha
Grattis stumpan!!   

Ovido - Quiz & Flashcards