Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Norge

Av Elin Lindholm - 9 juli 2008 22:49

På lördan när jag slutade klocka 5, vare en så stor lättnad att få ledigt i 4dar.

Jag, mamma & pappa for ner till stan å käkade på kina. Övre Kina va stängd(Ming eller vad den heter) så vi gick på nedre, där det inte är lika bra mat som på Ming. Men jag är ändå glá att vi gick på nedre, jag fick se & höra Håkan Hellström! Min kväll va räddad! =) Jag blev fylld av energi när jag hörde honom sjunga!   :)


På söndan vid 1 blåste jag, pappa, Kenneth & svärfar till Norge. Första stoppet va i Ånge, där blev det 1 korv. Sen va nästa stopp i Sveg, å i Sveg hoppade Thomas öve till en arbetskamrats bil för att han hade kommit ikapp oss. Så då blev vi bara 3 i bilen.

Jag sov till & från, å varje gång jag vaknade så hade jag blå ont i nacken & i hövve. Å mitt treorör va putsväckborta, hade bara skit-ibumetin. Så jag fick ha skallebank hele vägen.. Pyssling tog hand om skallebanken när jag kom fram vid 23. ;)


Det roliga med att åka i tunnlarna i Norge (dom har många tunnlar under vatten osv.) är att man kan blå lura den som kör att fartkameran tar dem. Om man har kameran beredd i en tunnel å knäpper kort om man sitter i baksätet, blir den som kör nervös å tror att det är fartkameran, vilket det inte är ;p höhö

En bild på Kenneth & pappa:


När vi kom fram till Norge så väntade pyssling på hotellet på mig. Första kramen på 2 veckor är så otroligt härlig.. Och hotellrummet va fräscht & fint. Bodde på samma hotell för ca 3månader sen. Så jag visste även vilken god hotellfrulle som väntade morgonen efter :)


Vid 9 checkade vi ut å for till kontoret där pappa Å hela gänget va å lastade bilarna. Sen for jag & pyssling ner på stan, Christian hittade ett par jeans på mindre än 10min å jag, klantarslet själv, hade tage ur piercingen i näsan innan jag for till norge för att jag skulle applicera en kräm i facet.. Så vi gick in på ett tatuering & piercingställe, så vi köpte ett smyce där, åsså fick han som jobbade där trycka igenom hålet med en nål å sätta in smycket.. Jag höll på dö. Fan va ont det gjorde! Jag som sagt det, att tappar jag smycket i näsan, ska jag aldrig ta om det. Men tront på fan att jag gjorde det ändå, en piercing i näsan är ju jag, Elin, nu.



Fick se Operahuset från vägen genom Oslo:


 


Sen uträttade pappa & pyssling några ärenden å sen blåste vi(jag & Christian) raka vägen hem.. Eller nja, vi stannade å käkade påväg mot Hamar. Såhär fin va utsikten:

Synd att det va grått den dagen.. Men fin utsikt för det! =)


När vi började på närma oss Stöde blev Christian trött, å vi höll på köra på tok.. Tur att han kunde hantera situationen bra, vi klarade oss. :) Farligt å köra bil om man är trött.. Men när man närmar sig hemmet så slappnar man av, å då kan det hända förjävlaiga olyckor.


Igår klarade svägerskan teoriprovet! Grattis, grattis! =)


På tisdan så stäadde vi Volvon & Mercan. Sen blåste vi upp på Hjältan för att hälsa på svärmora. Jag fick hjälpa henne å trycka igenom hålet som hon har i ögonbrynet, så nu har na piercing där igen =) Tok-käring!

Vi blev bjuden på gomat också! =)

Sen så när vi drack kaffe så fick jag ett bismark-armband med hjärtan på, av henne. Det va jätte fint, & jag är jätte nöjd! :)




Idag va jag pyssling & Thompurt i stan. Thomas tatuerade sig på armen medan jag & Christian satt å filosofierade(hur fan stavas det?)


 


Sen blåste vi ut till birsta Thompurt handlade litte på biltema & jag fick en ny mobiltelefon av min lilla gofis! Men eftersom jag fick en ny mobil så skulle han också ha en ;) haha Så nu har vi like dana mobiler! =)

Tack älskling.. Jag älskar dig mest av allt som finns i hela världen.

Det är inte saker som räknas, ditt hjärta är varmt..


Såhär ser våra nya snygga mobiler ut:


 



Påvägen hem va Thomas allmänt störd:


 


Dags att krypa till kojs. Jobbar 7-14 imorn.


Hej så länge! 

 
 
EMMAPEMMAFÅGELSKRÄMMA.

EMMAPEMMAFÅGELSKRÄMMA.

11 juli 2008 17:54

armbandet med hjärtan var jätte fint! =)

http://emmish.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Lindholm - 25 september 2008 22:04

Ja nu byter jag också blogg :) Jag skaffade egentligen en ny i början av september, men Mikal kopierade min presentationstext som jag hade här på bloggagratis och la in den som presentation på den förra, så därför har jag inte "kommit ut" med den än....

Tvn

Av Elin Lindholm - 24 september 2008 22:20

Äntligen har den kommit! =) Men jag tror att vi måste åka in med den på elgiganten, det är en liten prick nere i högra hörnet, som om skärmen fått sig en smäll/kommit i kontakt med magnet. Ja, jag vet inte.. Sen så är det stor skillnad på Plasma & LC...

Jul

Av Elin Lindholm - 23 september 2008 22:16

Jag längtar faktiskt =)   http://www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php ...

Av Elin Lindholm - 23 september 2008 22:00

Tro det eller ej, men jag har betsällt julgardiner, redan nu kanske många tycker, men tänk om dom inte finns kvar när jag ska betsälla framöve? Fick 2mönstrade & 2 röda panelgardiner för 159;- Jag kan inte påstå att det är en summa att diskutera. Jag...

Av Elin Lindholm - 23 september 2008 11:14

Uscha, jag hatar att drömma att Christian är med en annan tjej. Men jag måste berätta om det, annars går det i uppfyllelse. Alla drömmar som man inte vill ska bli sann, dom ska man prata om. Så drömmer jag om pengar osv. då berättar jag inget. =) Nej...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards